Australien; Fredag

Dag 8 - 2 oktober, fredag
 
Den andra oktober åkte vi tåg från Brisbane till Hervey Bay. Ärligt talat kommer jag inte ihåg jättemycket av denna tågresa eftersom jag sov igenom stora delar av den. Vi försökte spana efter kängurur, men av en medpassagerare fick vi berättat för oss att nej just här kunde man inte se några vilda kängurur eller wallabies. I andra delar däremot var de som ohyra...
 
Vi kom fram och installerade oss på hotellet, sedan tog vi en "limo" ned till vattnet. Limo låter ju oerhört flott, men det var en billigare sorts taxi. Ute på piren fick vi se ännu en magnifkt oerhört vacker solnedgång. Har jag nämnt det, att Australiens solnedgångar nog är de vackraste solnedgångar jag sett?
 
Det var inte bara vi som utnyttjade det vackra ljuset, men lite frusna såg brudtärnorna ut i blåsten
 
Vad ni ser är sandhögar, några sandhögar är dock förklädda krabbor
 
 
Längst ut på kajen stod en man och fiskade. Bredvid honom satt en stor pelikan och tittade förväntasfullt på honom. Vilket vi fann ganska underhållande. 
 
 
Ännu mer underhållande blev det när fiskaren slängde cirka var 5e fisk till den glada fågeln, vilket var varannnan minut ungefär. 
 
"I got it!"
"I got it, I got it... Nooooooooo, dåligt kast juuuuuu"
 
"Så ska det se ut!"
 
Efter denna del kommer vi till min absoluta favoritdel av vår resa, och det är härifrån som jag haft hur mycket bilder som helst... För efter Hervey Bay fortsatte nämligen vår resa till Lady Elliot ♥
 
Kram
Lisa
 
 

Kommentera här: