Dreamworks utställning och kanske tappande av internet

Idag har jag varit ledig, vilket jag utnyttjade till att packa inför helgens road trip och gå på en utställning här i Wellington som jag varit intresserad av att gå på sedan den startade i julas; Dreamworks utställning på Te papa om hur de gjort sina filmer. 
 
Dreamworks har bland annat gjort Kung Fu Panda, Madagaskar och, en av mina absoluta favoriter: Shrek. Det var jätteintressant att se hur de kunnat skapa hela världar och alla karaktärer.
 
De hade verkligen fått med många häftiga delar; en film där de visade upp Storyboarden för några filmer och regissören läste upp med alla röster och man fick se slutresultatet. En väldigt bred bio där man fick se hur de byggt upp scener när Toothless (draken) i "How to train your dragon" flyger och man kände hur det kittlade i magen när de visade perspektivet som om man själv satt på drakryggen. Men min kanske största favorit var när man gått igenom hela utställningen och sedan fick prova göra sin egen animation. Kort och gott - Så Häftigt!
 
Shrek och Åsnan i all sin prakt
 
Nere till vänster: skapa egna ansiktsuttryck med din favoritkaraktär - sådant finlir de måste hålla på med för att få ansiktuttrycket "just right"
 
Att ha noter med flöjtstämma till filmmusik gör ju att man saknar flöjten lite alltså...
 

 
Jag ska som sagt också på road trip, denna gång till the Coromandel, vilket ska vara ett oerhört vackert ställe. Jag ser speciellt fram emot Cathedral Cove som verkar vara fantastiskt (har varit med i en scen i Narnia; Prins Caspian). Tyvärr ser vädret lite halvtaskigt ut men jag hoppas det ändrar sig!
 
Mitt mobilinternet har varit lite opålitligt på senaste tiden så jag vet inte om jag kommer vara kontaktbar, men hoppas ni har en toppenhelg i alla fall för det tänkte jag ha!
 
Kram på er!
Lisa

Kommentera här: