Glad Påsk!

Hej hå och glad påsk på er alla fina!
Den utlovade uppdateringen gick det sådär med - har fortfarande massa fina bilder ni ska få se i sinom tid.
 
Min påsk har jag tilbringat med familjen och det var trevligt. Jag har läst böcker, haft "egg hunt", läst, åkt till Staglands, läst, ätit glass och läst lite till. Så riktigt avslappnat och trevligt har det varit och efter att ha hängt med familjen känns det inte så jobbigt att börja jobba heller. Om två veckor åker jag ned till sydön igen för min (troligtvis) sista titt på den innan jag åker hem. Jag ska möta upp Isabell i Queenstown för att sedan ta mig vidare nedåt till den kanske sydligaste breddgraden jag kommer vara på. 
 
Så här tillbringade jag i alla fall min söndag:
 
Dagen började självklart med att undersöka om påskharen tittat förbi:
Söndagen började med en framgångsrik äggjakt
 
Sedan packade vi alla in oss i bilen för en biltur med ett antal "är vi framme snart" fantasifulla historier och slingrande smala vägar för att sedan komma till Staglands som är ett "Wildlife Reserve". 
Fina djur i otroligt vacker naturlig miljö med mysigt sällskap gjorde det till en väldigt lyckad dag. 
 
Så tydligen finns det både vita och svarta svanar här
 
                   
Djuren var väldigt snälla och lagom nyfikna på besökarna. Tyvärr var inte påfåglarna i sin fulla prakt utan hade ganska mjäkiga fjädrar - jag vet inte om de höll på att byta ut fjädrar och just tappat alla sina - men de var ganska fina ändå.
 
Hoppas ni alla där hemma hade en trevlig påsk också med mycket ägg och godis!
 
Kram på er
Lisa
 

Kommentera här: